THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, December 5, 2009

mencari cinta.........(ilahi)

ade orang cakap kalau nak bercinta, cinta la dengan orang yang mencintai kita,,cinta terbahagi pada beberapa bahagian..

  • cinta dengan nafsu
  • cinta dengan harta
  • cinta pada pangkat
  • cinta dunia
  • cinta pada akhirat
  • cinta pada Yang Maha Mencipta
banyak lagi cinta tu kalau nak di tulis tapi aku dah penat nak taip...wat per tulis bebanyak kalau manusia yang membaca hanya melepaskan batuk ditangga..tak payah la kita memberatkan fikiran kita pada hubungan yang kita tidak rasa ada penghujung..

yang musykil disini mengapa bila manusia itu sudah putus cinta,,fikirannya terus berubah,,terus menganggap semua orang jahat..sedangkan taknak menyalahkan diri sendiri yang buta kayu main terima seadanya dan main serah segalanya?????

aku banyak mendengar masalah couple2 ni putus..(yg dah kahwin pun bercerai).dan masalh mereka mostly semua sama..masalah kayu tiga..masalah pasangan berjauhan,,masalah pantang nampak yang lebih cantik or hensem dari pasangannya...masalah tak boleh lupa ex lama....huh..pebenda ni.?????

semua ini adalah mainan fikiran kita,,kalau kita yang kawal fikiran kita,,kita boleh mengatasi semua masalah yang ada didalam alam fana ini..dan kalau kita biar nafsu yang mengawal fikiran kita......lu pikir la sendiri..wassalam

(p/s)kalau korang yang membaca blog aku ni yang mempunyai masalah cinta kahwin or hubugan yang takpasti just komen or contact aku..kalau nak aku tolong la...

0 comments: